شما می توانید از طریق لینک زیر در صفحه اینستاگرام سایت مشترک شوید

Menu

سوالات آزمون های دکتری شیمی فیزیک تمامی سال ها

سوالات آزمون های دکتری شیمی فیزیک

سوالاتپاسخنامه تستیپاسخنامه تشریحیلینک دانلود
دکتری شیمی فیزیک 91دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 92دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 93دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 94دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 95دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 96دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 97دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 98دانلود( پسورد: alivechem.com )
دکتری شیمی فیزیک 99دانلود( پسورد: alivechem.com )
شیمی فیزیک 1400دانلود( پسورد: alivechem.com )
شیمی فیزیک 1401دانلود( پسورد: alivechem.com )
شیمی فیزیک 1402دانلود( پسورد: alivechem.com )

معرفی رشته شیمی فیزیک (کد 2211) در مقطع دکتری:  

رشته شیمی فیزیک در مقطع دکتری در ایران به سه شاخه اصلی تئوری، محاسباتی و تجربی تقسیم‌بندی می‌شوند که بنابر تخصص فرد و استاد راهنمای انتخابی، می ­تواند به ادامه تحصیل در شاخه‌هایی نظیر سینتیک، ترمودینامیک، مکانیک کوانتومی، طیف‌سنجی، شبیه‌ سازی­ های دینامیک مولکولی، بیوشیمی‌ فیزیک، مباحث سطح، خوردگی، الکتروشیمی و … بپردازد.

هدف از تحصیل رشته شیمی فیزیک (کد 2211) در مقطع دکتری:

در پایان این مقطع از دانشجویان انتظار می‌رود، پدیده‌های شیمیایی در دنیای امروز را بتواند با دید کاملاً فیزیکی در حوزه کاری خود، تفسیر نمایند. مهم ­ترین تفاوت اصلی این گرایش با دیگر گرایش‌های مجموعه شیمی این است، که دانشجوی فارغ ­التحصیل در رشته شیمی فیزیک، باید به تمامی پدیده‌های اطراف خود حساس باشد و با خالی کردن ذهن خود از هرگونه معجزه‌ای، بتواند منشأ اصلی پدیده‌ها را تفسیر نماید. دانشجویی در گرایش شیمی فیزیک موفق خواهد بود، که در کنار دروس مرتبط با رشته و پروژه نهایی خود، به مطالعه دائم دروس مختلف در شاخه فیزیک نیز بپردازد.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون شیمی فیزیک (کد 2211) در مقطع دکتری:

ردیفرشته هایی که برای شرکت در آزمون دکتری شیمی فیزیک مجاز می ­باشند
1تمامی رشته ­ها

آینده شغلی و بازار کار مربوط به فارغ­التحصیلان رشته شیمی فیزیک (کد 2211) در مقطع دکتری (اعم از شغل­های دولتی، خصوصی و اجرایی):

فارغ ­التحصیلان این شاخه در پایان دوره، بنابر حوزه تحقیقاتی خود، قادر هستند در بخش‌های تحقیقاتی دارویی، تولید صنایع شیمیایی، بهینه‌ سازی واکنش‌های شیمیایی، بهینه‌ سازی عملکرد سوخت اعم از سوخت‌های فسیلی و پاک، تولید کاتالیزور‌های صنعتی، حوزه‌های الکترونیک و … به فعالیت بپردازند. همچنین می توانند به عنوان عضو هیئت علمی یا به صورت حق التدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به تدریس مشغول شوند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در 20 دانشگاه برتر ایران در رشته شیمی فیزیک (کد 2211):

با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه­ ها برای هر گرایش و هر دانشگاه متفاوت می ­باشد لذا ضروری است که داوطلبان متقاضی هر گرایش از این مهم اطلاع کافی داشته باشند. ظرفیت پذیرش دانشجو در مجموعه شیمی گرایش شیمی فیزیک با توجه به تراز علمی 20 دانشگاه برتر ایران در دو نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین سال برگزاری کنکور (سال 98) در جدول ذیل آورده شده است.

عنوان رشته ـ گرایش: شیمی ـ شیمی فیزیک (کد 2211)

ردیفعنوان دانشگاهنوبت پذیرشظرفیت پذیرش
1دانشگاه تهراناول3
دوم1
2دانشگاه تربیت مدرساول3
دوم
3دانشگاه فردوسی مشهداول9
دوم1
4دانشگاه علم و صنعت ایراناول3
دوم
5دانشگاه صنعتی امیرکبیراول
دوم
6دانشگاه تبریزاول4
دوم2
7دانشگاه شهید بهشتیاول4
دوم1
8دانشگاه شیرازاول5
دوم
9دانشگاه باهنر کرماناول1
دوم
10دانشگاه شهید چمران اهوازاول9
دوم
11دانشگاه صنعتی اصفهاناول6
دوم
12دانشگاه اصفهاناول5
دوم
13دانشگاه صنعتی شریفاول2
دوم
14دانشگاه علامه طباطباییاول
دوم
15دانشگاه گیلاناول5
دوم
16دانشگاه ارومیهاول
دوم
17دانشگاه یزداول
دوم
18دانشگاه صنعتی خواجه نصیراول4
دوم
19دانشگاه خوارزمیاول
دوم
20دانشگاه رازیاول
دوم

* جهت اطلاع از سایر دانشگاه ­ها و ظرفیت پذیرش در دانشگاه­ های پیام نور و پردیس­ های خودگردان می ­توانید به آدرس سایت www.sanjesh.org  مراجعه نمایید.

توضیحی در رابطه با تعداد کل واحدهایی که در مقطع دکتری رشته شیمی فیزیک (کد 2211) باید گذرانده شود (واحدهای تئوری و دوره مربوط به انجام رساله):

دانشجوی دکتری در این مقطع ملزم به گذراندن ۱۲ واحد نظری و ۲۴ واحد رساله است. در میان ۱۲ واحد نظری، ۶ واحد آن‌ها از دروس الزامی و ۶ واحد از دروس اختیاری انتخاب می‌شوند.

نام دروس تئوری که عموماً دانشجو در مقطع دکتری رشته شیمی ـ شیمی فیزیک (کد 2211) می­گذراند:

در این دوره دانشجویان ملزم به گذراندن ۱۲ واحد نظری می‌ باشند که پیشنهاد می ­شود، دانشجویانی که قرار است در حوزه‌های تئوری و شبیه‌سازی مشغول به کار شوند، دروس کوانتوم پیشرفته، ترمودینامیک آماری ۲، اسپکتروسکوپی پیشرفته و شیمی محاسباتی پیشرفته را بگذرانند.

به دانشجویانی که می­خواهند در حوزه‌های تجربی مشغول به کار شوند، پیشنهاد می­شود دروس سینتیک پیشرفته، شیمی سطح پیشرفته، الکتروشیمی پیشرفته و مباحث نوین در شیمی فیزیک را بگذرانند.

توجه شود که دانشجویان علاوه بر این دروس می­توانند دروس مازاد که مناسب برای انجام رساله‌ خود می­دانند، به اجازه استاد راهنما، بین ۳ تا ۶ واحد از دروس اختیاری یا به عنوان دروس مازاد از دیگر گرایش‌ها یا رشته‌ها انتخاب نمایند.